Eerste dagje campervan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Alberga - WaarBenJij.nu Eerste dagje campervan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Alberga - WaarBenJij.nu

Eerste dagje campervan

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Toen we aankwamen in Melbourne was het al donker. Helaas was mijn backpack achter gebleven in Kuala Lumpur. Gelukkig was Kay haar backpack er wel, waardoor ik uit haar tas kon leven. De vliegtuig maatschappij beloofde ons dat mijn backpack de volgende dag rond lunchtijd zou worden afgeleverd bij het appartement waar we sliepen. We hebben daardoor in de ochtend onze wijk een beetje kunnen verkennen en hebben vanaf een uur of 12 bij het appartement gewacht. Helaas kwam mijn backpack pas om 19:00 uur bij het appartement aan dus dat was wel een beetje zonde van de dag. Ik had bijna de bezorger op zijn mond gekust van blijdschap haha. Bepakt en bezakt gingen we vanochtend 04-02 weg naar een buitenwijk om onze campervan op te halen. Het zou vandaag 35 graden worden, waardoor wij het strand een goed idee vonden. Na een tijdje wachten kregen we eindelijk onze hippie campervan met bloemetjes op de zijkant hihi. Maar toen.. links rijden en de koppeling aan de andere kant. Dat is echt niet makkelijk. Daarbij is de camper nogal oud, waardoor je heel moeilijk kunt schakelen naar de 2 en de 3. Dit resulteerde in 100 km/h rijden in zn 3, een keertje tegen het verkeer in rijden en zelfs een bijna botsing.. oeps. Best vervelend dat die bloemen dan op de zijkant van je camper staan en dat er 2 meisjes inzitten, dan word je niet echt meer serieus genomen haha.

Kay had van te voren een handige app gedownload, waardoor je offline kampeer plaatsen kunt zoeken in de buurt. De eerste plek waar we aankwamen bleek helaas alleen een parkeerplek te zijn dus ik reed moedig in zn 1 nog even door, want de 2e versnelling deed het even niet. Toen we aankwamen bij de 2e camping bleek deze helemaal vol te zijn, maar de beste man (met zijn extreem Australisch accent) was niet te beroerd om even te bellen naar een andere camping. Uiteindelijk hebben we in Frankston een camping gevonden waar we mochten blijven; het was blijkbaar heel druk deze week dus we hadden mazzel! Met 1 gaspitje hebben we zelf gekookt en als echte kampeerders onze afwas gedaan in het `afwashuisje`. Nu liggen we in onze camper om hier zo te gaan slapen voor de eerste keer. Onze buurman kwam ons net al heel lief melden dat het morgenochtend gaat regenen en daarom even onze handdoeken binnen moeten neerleggen.

Wij gaan zo slapen, we zijn helemaal kapot van deze dag. Maar wat een ervaring! Echt helemaal geweldig :)

• 05 Februari 2017 - 13:10

Arjan:

Meiden, wat een leuke belevenis zo'n eerste dag.
    Rijden komt wel goed. Geniet en houd ons op de hoogte!
    Xx