Noordereiland - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Leonie Alberga - WaarBenJij.nu Noordereiland - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Leonie Alberga - WaarBenJij.nu

Noordereiland

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Raglan

We zijn inmiddels alweer een paar dagen op het noorder eiland. De dagen gaan soms zo snel dat we ons beseffen hoe weinig tijd we eigenlijk hebben. Je denkt, 6 maanden is echt heel erg lang maar het gaat zo voorbij. We hebben daardoor allebei een soort angst als er een keer een dag tussen zit wat niet zo leuk is. Dit is onze droom en als het dan een keer een dagje wat minder bijzonder is, zijn we allebei een beetje teleurgesteld. Vooral als het slecht weer is kun je niet zoveel doen, omdat veel andere dingen geld kost. We hebben de drang om elke dag iets bijzonders te moeten doen of zien, want we zijn wel helemaal aan de andere kant van de wereld. Terwijl, dit is helemaal niet logisch en haalbaar. In 6 maanden heb je niet alleen maar leuke dagen. Backpacken is fantastisch, maar tegelijkertijd ook ontzettend vermoeiend en mega stom soms. In Nieuw-Zeeland hebben we niet een dag lekker geslapen bijvoorbeeld. Of je ligt op een plank dat door moet gaan voor bed of er ligt iemand naast je zo hard te snurken dat ik me afvraag waarom hij niet wakker wordt van zijn eigen gesnurk. Gister hadden we allebei even zo'n moment. Is dit het nou? Het kwam met bakken tegelijk naar beneden, mijn regenjas bleek niet waterproof en mijn hele backpack was van binnen nat geworden. Dan zit je even op je houten bed te zuchten. Maar ach, de dag erna stap je de bus in en is dat gevoel helemaal weg. Gelukkig zijn kay en ik hier open over tegen elkaar en hebben we deze momenten op dezelfde tijden zodat je elkaar ook goed begrijpt. Of we krijgen de slappe lach als al ons ondergoed en handdoeken na 4 dagen nog steeds niet droog zijn. We gaan nog heel veel leuke dingen doen, maar kijken stiekem ook uit naar de goedkope massages in Azië. We hebben namelijk nog een souvenir ontvangen uit Australië.. 120 euro boete voor te hard rijden in een school zone, woeps.

We zijn nu onderweg naar Hahei, hier zijn warm waterbronnen. Het is de bedoeling dat je een gat graaft in het zand en het water laat opkomen en dus in je eigen gegraven badje gaat zitten. Helaas is het daar ook niet zulk lekker weer, maar onze buschauffeur gaat een lekkere bbq maken!! We vermaken ons dus sowieso wel. De afgelopen dagen zijn we naar Auckland geweest en zijn we een dagje naar Bay of Islands geweest. Daar kon je met het bootje over varen naar Russel, de eerste hoofdstad van Nieuw-Zeeland. In het ieniemienie stadje staat het oudste kerkje van NZ. Het kerkje is heel erg standaard en niet te vergelijken met die uit Europa. Dit vonden wij gek, omdat de Europeanen dit kerkje wel hebben gebouwd. Überhaupt elk dorpje hier is erg gericht op de basis behoeftes. Er is 1 school, 1 bibliotheek, 1 supermarkt met vaak ook nog een post kantoortje in de winkel en een een sportveld. De Aussies en de kiwi's zijn erg gericht op sport! Elk stadje of dorpje heeft een sportveld en in elk café staat rugby of cricket aan op de televisie.

De dag na Hahei stappen we in de bus naar onze volgende bestemming. Gister hebben we in onze bikini's over het strand gerend in de regen. Het kwam wederom met bakken naar beneden, maar we werden beloond met warm waterbronnen op het strand. Door de vulkanische activiteit wordt het water onder het zand verwarmd en kun je dus in je eigen gegraven hot water pool zitten als het eb is. Onze driver had een super lekkere bbq voor ons gemaakt met nog een geweldige avond tot gevolg. De kater komt later en dat is vandaag ook het geval. Door de enorme regenvallen zijn vele wegen overstroomd en afgesloten. De meeste zwembadjes gaat onze driver niet uit de weg, maar we moeten alsof een lange tijd omrijden. Ongelofelijk om dit te zien. Het hele land staat onder water! Hele weilanden zijn niet meer te herkennen. Uiteindelijk zijn we met een kleine vertraging toch aangekomen in Raglan en is het weer wat beter. Dit is het beste plaatsje om te gaan surfen! De lodge is echt midden in de natuur, geweldig!

Hou de blog in de gaten, want de volgende paar dagen gaan we echt super gave dingen doen!!

Liefs, Leonie

• 11 Maart 2017 - 19:24

Gerda:

Ja meiden overal zijn er wel eens offdays maar als ik het zo lees slaan jullie er dapper doorheen.Regen is niet leuk en een boete al helemaal niet.Hoort er allemaal bij.
    Was weer een leuk verslag.groetjes

• 11 Maart 2017 - 22:40

Marijke:

Ja ik zal de blog in de gaten houden meisjes
    Ik begrijp dat jullie af en toe in een dip zitten That is life Ik herken het van mijn reis met eend door Europa Maar daarom is het goed dat je met z'n tweeën bent en elkaar op kunt peppen en ook weer samen kunt lachen Als je alleen bent moet je wel erg sterk zijn
    Volgens mij is de regen die jullie nu ontvangen via de oceanen van ons afkomstig
    De afgelopen maand hebben we twee keer zoveel water gehad als normaal in deze tijd ,maar vandaag was een heerlijke lente dag en zag je menigeen druk bezig in de tuin
    Je hoort sochtends vroeg ook al weer vogels fluiten dus het voorjaar komt eraan maar ....maart roert z'n staart
    Verder zijn we op weg naar de verkiezingen as woensdag Ik heb geen volmacht van je ontvangen Leonie dus zal je stem verloren gaan h
    Helaas ...zo heb ik je niet opgevoed ha ha
    Verder zijn we op voet van oorlog met Turkije Heel vervelend en eng ,maar ja de hele wereld is erg onrustig
    Jullie vinden dit misschien niet een erg gezellig stukje maar nu ja vind toch dat jullie ook een beetje op de hoogte moeten blijven van de gang van zaken op het noordelijke halfrond
    Meisjes geniet van jullie warme modder badje Ik ga douchen en slapen Tot gauw
    Kus mama

• 14 Maart 2017 - 11:05

Julia:

Tsja 6 maanden zijn erg lang, dan kan je niet in constante extase verkeren, maar ik snap dat je van zo'n reis iets onvergetelijks wilt maken en het gevoel hebt dat elke minuut telt. Lekker een dag niksen of niets meemaken is ook al heerlijk, dus geniet daar ook vooral van! De verhalen klinken iig weer te gek, ben benieuwd naar jullie volgende avonturen. Ik ga niet mama nadoen met een heel betoog over Nederland :-P het is hier voornamelijk veel van hetzelfde dus jullie missen niets. Kusjes van mij, de elf en Kjell xxx